اخیرا محبوبیت در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، توییتر و گوگل پلاس اهمیت بیشتری برای موتور های جستجو پیدا کرده و آن را به یکی از مهمترین عوامل  بر سئو سایت تبدیل کرده اند. ولی موتور های جستجو چگونه می فهمند که یک پیج یا صفحه اختصاصی دارای محبوبیت در میان کاربران است؟ پاسخ به این سوال راحت نیست و هر شبکه اجتماعی باتوجه به استراتژی که دارد ، از یک سیاست جداگانه (هرچند شبیه) نسبت به سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

تعداد کاربران ، دنبال کننده ها و فالور ها
تعداد کاربران یکی از معیار هایی برای شناسایی میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی می باشند ، هرچه تعداد دنبال کننده ها ، یا همان فالور های صفحه ی شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد موتور های جستجو اهمیت بیشتری برای صفحه شما قائل خواهند شد.
نظرات و کامنت ها و لایک ها
به کیفیت محتوای صفحه خود اهمیت دهید، سعی کنید کاربران را با محتوا و مقالاتی که در صفحه اختصاصی خود قرار می دهید ، کاربران را درگیر کرده و به چالش بکشانید، هرچه تعداد نظرات کاربران برای محتوای صفحات شما بیشتر باشد ، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت
بعد از محبوبیت شبکه های اجتماعی  در تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت ، نوبت به اشتراک گذاری مطالب و محتوای صفحه شما می رسد ، بر اساس آمار کاربران تمایل زیادی به اشتراک گذاری مطالب و محتوای جذاب دارند. پس تا جایی که می توانید از محتوا و مطالب جذاب (و مرتبط با موضوع فعالیتی خودتان) برای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت خود استفاده کنید.
 
سامانه سایت ساز این امکان را برای شما فراهم کرده است که به راحتی مطالبی که را که به تازگی در سایتتان منتشر کرده اید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه موتور های جستجو گر به سرعت سایت شما را پیدا کنند و رتبه خوبی به آن بدهند در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و مطالب جدید خود را به همراه لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید تا علاوه بر ورود بازدید کنندگان به صورت مستقیم از این سایت ها رتبه بهتری نیز در موتور های جستجو گر کسب نمایید
 
توجه ویژه به گوگل پلاس
گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است اما از آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است.
سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+۱” دیده می شوند. +۱ یعنی یک نظر مثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما. همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارند و در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبر انجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان با اطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند.