برای درج ویدئو در سایت خود می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. اما یکی از ساده ترین راهها برای درج ویدئو در وب سایت استفاده از سرویس های رایگان اشتراک ویدئو مانند سایت آپارات می باشد. به کمک این سرویس می توانید ویدئو خود را در سایز دلخواه در هر جایی از وب سایت خود نمایش دهید و همچنین از طریق مشاهده ویدئو توسط کاربران آپارات نیز ترافیک ورودی بیشتری به وب سایت خود کسب نمایید.

 برای درج ویدئو در سایت خود می بایست مراحل زیر را انجام دهید :


  1. ثبت نام در سایت آپارات یا به عبارت دیگر ساخت یک شبکه ویدئویی اینترنتی
  2. بارگذاری فیلم در آپارات و تعیین مشخصات ویدئو
  3. گرفتن کد نمایش فیلم در وب سایت
  4. و در آخر قرار دادن کد نمایش فیلم در وب سایت برای نمایش به بازدیدکنندگان
در مرحله اول شما باید برای خود یک حساب کاربری در آپارات بسازید، برای این کار به آدرس  http://www.aparat.com مراجعه کرده و و برای خود یک حساب کاربری ایجاد نمایید . پس از  ثبت نام وارد حساب کاربری خود شوید و از بخش بارگذاری ویدئو ، فایل ویدئویی خود را انتخاب و آپلود نمایید . پس از آپلود ویدئو در صفحه مربوط آن می توانید کد ویدئو جهت درج در وب سایت خود را دریافت کنید.
برای دریافت کد باید در صفحه مربوط به ویدئو روی سربرگ دریافت کد ویدئو که در زیر ویدئو قرار دارد کلیک کنید سپس گزینه دریافت کد iframe را انتخاب نمایید . شما می توانید اندازه دلخواهی که تمایل دارید ویدئو شما در آن سایز در وب سایتتان نمایش داده شود انتخاب کنید برای این کار به اندازه عرض صفحه سایت خود توجه کنید که عرض ویدئو از آن بیشتر نشود. پس از انتخاب سایز دلخواه کد نمایش داده شده در کادر را کپی نمایید .
 
 

 
 
 
 
 

پس از کپی کردن کد می توانید ویدئو مورد نظر را در هر جایی از وب سایت خود قرار دهید . برای این کار به بخش ویرایش صفحه یا خبر مورد نظر در سایت خود بروید و در قسمت ویرایشگر متن بر روی دکمه "منبع" کلیک نمایید و کدی که در قسمت قبل کپی کردید را بدون هیچ تغییری در انتهای بخش کد های منبع صفحه مورد نظر خود درج نمایید و صفحه را ذخیره نمایید. پس از انجام این مراحل باید قادر باشید ویدئو مورد نظر را در این صفحه مشاهده نمایید